KD.RP.10 - Wydanie decyzji o nadaniu i umieszczeniu cech identyfikacyjnych (numery nadwozia, podwozia, ramy)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o nadanie cechy identyfikacyjnej
- Wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, nowego dowodu rejestracyjnego, nowych tablic rejestracyjnych - plik DOC
oraz załączniki odpowiednie do danej spawy wymienione poniżej:
- Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu, w którym cecha ta uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego lub naprawy
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego wpisanego na listę Ministra właściwego do spraw transportu potwierdzająca, że pojazd jest pojazdem, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy, wskazująca pierwotną cechę identyfikacyjną, jednoznacznie wykluczająca ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego jej zniszczenia
- Opinia rzeczoznawcy jest wykonywana w dwóch etapach: pierwszy – przed usunięciem skorodowanej lub zniszczonej cechy identyfikacyjnej, drugi – po jej usunięciu
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
- Ubezpieczenie OC do wglądu,
- Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”:
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego potwierdzająca, że pojazd jest pojazdem, którego markę określa się jako „SAM”
- Oświadczenie złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań, że pojazd jest pojazdem, którego markę określa się jako „SAM”
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
C. Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu, w którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednią ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego:
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego potwierdzająca wymianę ramy lub podwozia na odpowiednią ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego
- Dowód własności ramy lub podwozia
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
- Ubezpieczenie OC do wglądu
D. Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego, potwierdzająca, że pojazd odzyskany po kradzieży jest pojazdem, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu
- Dokumenty stwierdzające odzyskanie pojazdu po kradzieży
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
E. Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha ta uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego potwierdzająca, że nabyty pojazd jest pojazdem, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu
- Dokumenty stwierdzające nabycie pojazdu na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
F. Nadanie cechy identyfikacyjnej w przypadku pojazdu, w którym cecha ta uległa zatarciu lub sfałszowaniu a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu:
Załączniki:
- Pisemna opinia rzeczoznawcy samochodowego potwierdzająca, że nabyty pojazd jest pojazdem, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu
- Prawomocne orzeczenie sądu ustalające prawo własności pojazdu
- Dokument określający tożsamość właściciela lub upoważnionej osoby załatwiającej sprawę;
- Upoważnienie - w przypadku działania przez przedstawiciela
Komórka organizacyjna
Starostwo Powiatowe w Malborku
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Plac Słowiański 17
82-200 Malbork
Rejestracja pojazdów
Opłaty
Opłata skarbowa za wydanie decyzji – 10,00 zł
Dowód rejestracyjny – 54,00 zł
Pozwolenie czasowe – 13,50 zł
Opłata skarbowa od ustanowienia pełnomocnika – 17,00 zł(z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawca jest podmiotem zwolnionym z opłaty skarbowej).
Sposób oraz miejsce uiszczania opłaty:
- kartą płatniczą przy stanowiskach,
- przelewem na konto nr: 26 1090 1098 0000 0001 4996 8285
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, nie później niż 30 dni. Do terminów nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów w opóźnieniach spowodowanych z winy strony lub z przyczyn niezależnych od organu.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 988, ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021, poz. 735, ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz. U. z 2022 r., poz. 1847, ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2022 r., poz. 1849, ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników (Dz.U. z 2022 r., poz. 1848, ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie katalogu danych gromadzonych w centralnej ewidencji pojazdów (Dz.U. z 2022 r., poz. 1851, ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2022 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2022 r., poz. 1857, ze zm.)
Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z 2015 r., poz. 776 ze zm.)
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za pośrednictwem organu, który wydał decyzję). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi, który wydał decyzję oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Dodatkowe informacje, uwagi
Rejestracja Pojazdów
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Starosto Powiatowe w Malborku
Plac Słowiański 17
Tel. 55 646 04 24, 55 646 04 28, 55 646 04 31, 55 646 04 32
e-mail: rejestracja@powiat.malbork.pl
komunikacja@powiat.malbork.pl
Bezpośrednia obsługa (bez umawiania) po pobraniu biletu z maszyny