PRK.02 - Procedura reklamacyjna na wadliwe towary i usługi
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do Powiatowego Rzecznika Konsumentów przedkładając skargę zawierającą:
- imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania, nr telefonu,
- uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji,
- określenie swoich żądań,
- kartę gwarancyjną wraz z dowodem zakupu -(kopię dokumentów).
- należy pamiętać, aby gwarancja była prawidłowo wystawiona, a więc powinna zwierać: nazwę i adres gwaranta oraz sklepu gdzie towar kupiono, określenie rzeczy sprzedanej, datę transakcji, czas na jaki udzielono gwarancji, adresy zakładów naprawczych (serwisowych),
- kupujący powinien dopilnować, aby przy reklamacji rzeczy w karcie gwarancyjnej zapisy były dokonywane w sposób czytelny i dokładny, aby wpisywano daty dostarczenia rzeczy do naprawy, daty wymiany itp., oraz wyraźnie określono rodzaj dokonanych napraw (zapis „regulacja” oznacza, że nie było naprawy, czyli rzecz nie była wadliwa),
- odpisy pism związanych z dochodzeniem swych roszczeń gwarancyjnych lub ustawowych.
Komórka organizacyjna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Malborku, Plac Słowiański 17
Informacje, godziny urzędowania PRK.
Kancelaria Ogólna Starostwa Powiatowego w Malborku, Plac Słowiański 17
Godziny otwarcia: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek od 7:30 do 15:30
Opłaty
Brak opłat.
Termin i sposób realizacji
Rzecznik występuje do sprzedawców i przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. W zależności od problematyki i skomplikowania spraw termin rozwiązania istoty może przebiegać „od ręki” do wydłużenia do 30 dni.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zmianami).
Ustawa z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz.331).
Tryb odwoławczy
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze pisemnego wystąpienia rzecznika lub wezwania albo negocjacji, rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Konsument może dochodzić roszczeń przed powyższymi sądami samodzielnie.
Dodatkowe informacje, uwagi
Zainteresowani osobistym kontaktem z rzecznikiem proszeni są do pokoju 45 Starostwa Powiatowego w Malborku.
Rzecznik udziela również porad i informacji prawnej telefonicznie pod nr 55 646 04 75.